[with IOSIF KIRÁLY: Reconstructions], Camera Austria, Graz, 2010
[…] Der subjektive Rest ist dabei keineswegs nur der letztlich vernachlässigenswerte Ausgangspunkt einer politischen Betrachtung. Denn er macht einerseits die Begrenztheit und Perspektivität der Impressions D’AFRIQUE deutlich. Andererseits deutet gerade dieser zufällige Rest an, wie allgegenwärtig (post-)koloniale Geschichten der Symmetrie und der asymmetrischen Ausbeutung sind, dass es also beinahe egal ist, wo man anfängt, sich mit ihnen auseinander zu setzen. Vorausgesetzt man erforscht sie so zufallsoffen und systematisch wie die Impressions D’AFRIQUE das tun, wenn sie im Persönlichen das Politische rekonstruieren und vice versa. […]
[…] The subjective rest is by no means simply the ultimately negligible starting-point of a political examination as, on the one hand, it demonstrates the limitedness and perspectivity of the Impressions D’AFRIQUE. On the other hand, it is precisely this coincidental rest that indicates how omnipresent (post-) colonial histories of symmetry and asymmetric exploitation are, that it is therefore almost of no consequence where you begin to examine them. Assuming that in exploring them you remain open to coincidence and proceed systematically, as the Impressions D’AFRIQUE do when they reconstruct the political in the personal and vice versa. […]
Aus | from: Ruth Sonderegger: Christian Wachter, Impressions D’AFRIQUE. EINE GAR NICHT SO PERSÖNLICHE [REISE–] GESCHICHTE | Christian Wachter, Impressions D’AFRIQUE. A NOT AT ALL PERSONAL [TRAVEL] STORY
Entrance & poster; Camera Austria, Graz 2010.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Show-case: Timecode Vatican; laser-prints on brown paper, 28 x 28 cm each. Wall: Coda; gelatine silver prints on Baryta paper, 36,2 x 43 cm each.
Video: L'Intannable […]. Reading table & books. Wall: Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Show-case: Timecode Vatican.
Video loop: Surplus (Krebsgang). Reading table & books. Wall: Coda. Show-case: Timecode Vatican.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.
Die Unvergleichlichen|The Incomparables. Basel, Paris, Saint-Denis, Steiermark, Wien 2002 – 2006. Burkina Faso 1985|1999. 62 C-Prints, je|each 68 x 50 cm oder|or 50 x 68 cm.